2 Mart 2017 Perşembe

NE YAPARSANIZ YAPIN, İNKAR EDEMEZSİNİZ: ÇÜNKÜ EVRİM VAR...

Okumayı dün bitirdiğim bu kitabı, Eskişehir'de Osmangazi Tıp Fakültesi'nde Radyoloji hocası olan bir doktor arkadaşım yazmış. Evrim hakkında 20'ye yakın kitap okumuşumdur, bu kadar sistematik ve derli toplu yazanına rastlamadım diye hatırlıyorum. Ben kendimi evrim ile ilgili çok okumuş ve yeterli bilgi sahibi zannederken, Prof. Dr. Tamer Kaya'nın benden kat kat ilerde olduğunu gördüm. Tam 84 kaynaktan yararlanarak yazdığı kitabını bitirmem neredeyse 2 ayımı aldı (bu arada aynı anda 4 kitap okuduğumu da belirtmeliyim). Küçük punto, dar satır aralığı ve 627 sayfa olmasının da bunda rolü var tabii. Tekrar söylemek gerekirse evrim hakkında bilmek istediğimiz her şey var bu kitapta. Özellikle de çok üzücü ve inanılmaz bir şekilde, iktidarın evrimi kitaplardan çıkarttığı bu günlerde. 

Galileo Galilei'nin hikayesi gibi: Galileo, "Dünya dönüyor ve yuvarlak" dediği için zindana atılır. Galile küflü zindanlarda çok çeker. Karanlık ve gıdasızlık yüzünden gözlerini kaybeder. Farelere yem olacağını hissedince papazların önünde diz çöküp yalvarır ve düşüncelerinden vazgeçtiğini söyler. O her ne kadar "çok pişmanım" diye ağlasa da dostlarına "eppur si muove" (ama dünya yine de dönüyor) diye fısıldamadan yapamaz. Galile o günden sonra insan içine çıkmaz. Küçük beldede, kuytu bir eve çekilir. Yine mekanik ve matematik üzerine düşünür ama artık ağzını bile açmaz.
Taa ancak1982 yılında Vatikan Galileo'nun itibarını geri verir. O da Stephan Hawking'in Papa 12. Pius ödülünü "Galileo'nun itibarını geri vermezseniz bu ödülü almam" demesi üzerine.

Demem o ki bizim engizisyon benzeri yöneticiler ve din adamları her ne kadar "evrim yoktur" dese de "evrim bal gibi vardır" ve her geçen gün yeni kanıtlarla daha da ispatlanacaktır. 

Hele evrimin olmadığını ispatlama görevini
ülkemizde Adnan Hoca denen zat-ı muhterem kendi üzerine almışsa, evrim kesin olarak vardır. Bunun kanıtı da kedicik dediği daha evrimleşememiş yaratıklardır... :)
 
 

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Ergün Hocam. Şu an son yıllık izne ayrıldığımın 27. günü. Ama aynı zamanda emekliliğimin de ikinci günü. Benim Ocak ayında başladığım, izin süresince elimden bırakamadığım ve nihayet bugün bitirdiğim Prof. Dr. Tamer Kaya'nın İçimizdeki İzler Yaşam, Evrim ve Biz kitabına bloğunda yer vermiş olman ve bunu E-posta yolu ile duyurman güzel bir rastlantı oldu. Uludağ Tıp mezunu olan ve uzmanlığını da aynı fakülteden alan benim de temel askerlik dönemini aynı birlikte yaşadığım bir arkadaşımızın ikinci bir kariyer yapmak kadar değerli olan bu çalışmasını gündemine almış olman nedeniyle sağol.
Kitabın varlığını birkaç ay önce mezunlarımızla ilgili bir araştırma yaparken öğrenmiştim. Hemen Fakültemiz Dönem I öğrencilerinin eğitim programındaki Evrim Panelini düzenleyen arkadaşımız Dr. Engin Sağdilek'i aradım ve bilgilendirdim. Bana ve kendisine birer kitap sipariş etti. Kitap geldiğinde ilk tepkisi evrim ile ilgili okuduğu birçok yayından daha kapsamlı olduğunu söylemesiydi. Önümüzdeki yıl Evrim Paneline ve ayrıca Dönem Açılış Haftası Programında yer alan Tıp ve Bilim Konferansına da davet etmek istediğini söyledi. Hatta Eskişehir'e gidip tanışacağını da belirtti. Sözüm o ki 2017 yılı Eylül ayı başında Dr Tamer Kaya misafirimiz olacak.

Engin Sağdilek dedi ki...


Sayın Ergün Hocam ve Sayın Şimşek Hocam.

Sizleri akademik yaşantımızın yanısıra sportif yaşamımızdan da tanımak ayrı bir keyif diye düşünürken, bir de bunların üzerine kitap sevgisi ve benzer ilgi alanları çıkmış oldu. Benzer zevklerin ve ilgilerin aynı yerde toplanması üzerine ayrı bir konu olarak yazmak gerekse de, bugün yalnızca evrim kitapları üzerine yazacağım.

Tamer Hoca ve kitabından Şimşek Abi bahsettiğinde hemen iki kitabını sipariş ettim. Biri bana biri ona. Bu sene Şahin Hocamızın emekli olmasından dolayı onun seçmeli dersini (Hücre Gen ve Evrim Teorisi) ben aldım. Dahası Dönem-I'lere Evrim paneli koyduk. Benim yıllardır sevdiğim bir konu olan insanlık tarihi-bilim tarihi biraz daha geniş ve ayrıntılı bir konu olarak ders programına girmiş oldu. Tabi ben bunun altından nasıl kalkarım diye harıl harıl okumaya başladım. Tamer Hocamızın kitabı daha sırada, okuduğum zaman onun yorumunu burada yaparım. Okuduğum diğer kitaplardan iki harika öneri yapmak isterim.

1. Carl Zimmer: Evrim; Bir Fikrin Başarısı: Okuduğum en başarılı bilim kitabı!!!

2. Daniel E. Lieberman: İnsan Vücudunun Öyküsü; Sağlık, Hastalık, Evrim: Her doktorun mutlaka okumuş olması gereken bir kitap!!!

Okudukça diğer kitaplarıda sizlerle paylaşırım.

Sizlerle farklı bir platformda buluşmak güzeldi.

Sevgiyle kalın...

Engin Sağdilek








































Unknown dedi ki...

Tekrar merhaba,

Tamer Hocamın kitabını okudum. Çok başarılı bir yazım dili var. Ayrıca böyle kitapların Türk bilim insanlarınca yazılması takdire şayan. Evrimi baştan sona bir çok yönüyle anlatan, hiç de azımsanmayacak kalınlıkta bir kitap. Konuya giriş yapanlara ilk önerilecek kitaplardan.

Bir kitaptan daha bahsetmek istiyorum.

- Alexandre Meinesz: Yaşam Nasıl Başladı - Evrimin Üç Kökeni.

Okuduğum en iyi bilim kitaplarından biri daha. Yazar deniz biyoloğu. Tek hücreli yaşama ve sulu ortamlara hakim. Yaşamın başlangıcına dair yazdıkları çok etkileyici. Teoloji, Paleontoloji üzerine yorumları da çok güzel.

Hepinize selamlar, sevgiler...

Engin